28/09/2020

Marionetten-modeshow van Moschino trending op sociale media

De marionettenshow van Italiaans modehuis Moschino van 26 september, tijdens Milaan fashion, is een hype op sociale media. Designer Jeremy Scott had al van het begin van de lockdown door dat modeshows nooit meer hetzelfde zouden zijn. Met behulp van Jim Henson, de maker van de Muppets, creëerde hij een uniek concept, waar poppen van 75cm de nieuwe ontwerpen op een coronaproof manier aan een publiek voorstelden. 

 

De veertig poppen aan touwtjes, gebaseerd op Scotts favoriete modellen, presenteerden de veertig looks van de lente 2021-collectie. Ook het publiek bestond uit poppen die vooraanstaande figuren in de modewereld voorstelden. Onder andere een pop van Anna Wintour, hoofdredactrice van de Amerikaanse Vogue, zat op de eerste rij de show te bewonderen. Jeremy Scott maakte ook een pop van zichzelf, die traditiegetrouw aan het einde van de show even de catwalk op liep om zijn applaus in ontvangst te nemen.

De kleren die de poppen droegen, waren tot in detail exacte kopieën van de originele kledingstukken. Alles was in proportie, van de stoffen tot de naden, tot zelfs de logo’s. Uiteindelijk heeft deze marionettenshow wel meer gekost dan een normale modeshow, maar Moschino liet een onvergetelijke indruk achter en veroverde de sociale media.

 

Bekijk hier de modeshow:

Moschino | Spring Summer 2021 | Digital - youtube Video

Tekst: Esther Marneffe, foto CC BY 2.0 mat’s eye